недеља, 8. април 2012.

Steeds meer bedrijven en organisaties ontdekken dat ze via games reclame kunnen maken. Logisch: gamen is allang geen hobby meer van een kleine groep computerfreaks; ruim 72 procent van alle Nederlanders speelt af en toe een spelletje op de computer. Wereldwijd betekent dat miljoenen mogelijke klanten voor de meest uiteenlopende producten. Maar er wordt niet alleen reclame gemaakt voor ijsjes, frisdrank of pizza’s, ook goede doelen hebben de games ontdekt. Wie een spelletje zit te spelen, krijgt op een gegeven moment trek in iets lekkers. Dat zou kunnen doordat je al een hele tijd achter je pc zit, maar ook doordat je in het spel onbewust allerlei merknamen voorbij hebt zien komen. In de achtergronden van het bekende spel World of Warcraft bijvoorbeeld zitten merknamen voor frisdranken en snacks als reclameposter in het stadsbeeld verstopt. Wie die namen maar vaak genoeg ziet, krijgt vanzelf trek. En het is bewezen: wie keer op keer de naam Coca Cola voorbij ziet komen, ook al is het onbewust, die neemt als hij dorst krijgt … juist, Coca Cola!
Domino’s, een bedrijvenketen van pizza’s, wil nog een stapje verder gaan. “Wij vinden het prima dat mensen ons bellen, als ze bij het spelen van een spel zin krijgen in een pizza. Maar dan moeten ze achter hun computer vandaan, de telefoon pakken en ons bellen. Dat vinden wij nogal omslachtig. Wij willen niet alleen onze merknaam in het spel terugzien, wij willen zelf in het spel zitten.

Нема коментара:

Постави коментар